ROK 1934

W 1934 roku dwóch młodych biznesmenów, Luis Riera Carre i Jaime Juanola Farres, rozpoczęło swoją motoryzacyjną przygodę od produkcji rowerowych akcesoriów. Połączyli oni swoje nazwiska tworząc markę RIEJU (RIEra+JUanola).

Wybuch Hiszpańskiej Wojny Domowej pokrzyżował ich plany. Rząd republikański skonfiskował niedokończoną jeszcze fabrykę przekształcając ją na bazę zaopatrzeniową. Podczas wojny do fabryki dobudowano drugie piętro, które po przekazaniu fabryki prawowitym właścicielom zostało uznane za rekompensatę.

ROK 1942

W 1942 r RIEJU oficjalnie zostało ustanowione spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z kapitałem zakładowym 1 miliona pesetas.

Ciekawostką jest iż notariuszem prowadzącym tą sprawę był ojciec Salvadora Dali.

Firma kontynuowała produkcję i sprzedaż akcesoriów oraz komponentów do produkcji rowerów. W późniejszym okresie rozpoczęli produkcję pierwszych rowerów RIEJU o nazwach handlowych EMPORIUM I MARATHON. Firma licząca około 35 pracowników była w stanie wyprodukować około 35 rowerów tygodniowo.

rok 1953

W 1953 roku powstał pierwszy motocykl RIEJU z silnikiem AMC 4T o pojemności 175 cm³. Model występował w czarnym malowaniu ze złotymi wykończeniami, wyposażony był zawieszenie oparte na hydraulicznych teleskopach z przodu oraz oscylującym zawieszeniu z amortyzatorem z tyłu. W związku z brakiem doświadczenia z tego typu konstrukcjami oraz brakiem możliwości do jego stworzenia na dostawcę silników wybrano firmę AMC. Model 175 bazował na GIMA 175. RIEJU zaadoptowało i zmodyfikowało projekt tworząc pojazd który był lżejszy, łatwiejszy w prowadzeniu oraz nowocześniejszy pod wieloma względami.

Wszelkie wysyłki włożone w przygotowanie nowego modelu zaowocowały wzrostem sprzedaży, 5000 sztuk zostało wyprodukowanych w latach 1953-1961. Po zmianie silnika na produkt firmy Hispano Villiers model przetrwał kolejne cztery lata. W tym okresie produkcja oscylowała na poziomie około 1000 sztuk rocznie. Dzięki starannie zaplanowanej strategii biznesu RIEJU było w stanie przetrwać na rynku, czego nieudało się dokonać wielu Hiszpańskim gigantom motoryzacyjnym.

ROK 1960

w 1960 r. nastąpił znaczny spadek liczby nowych rejestracji w Hiszpanii. Silnik o pojemności 175 cm3 nie był już atrakcyjny dla motocyklistów, którzy domagali się nowego, innego modelu. Jednym z modeli, który odniósł ogromny sukces w tamtych czasach we Włoszech, był pojazd z małym cylindrem. Motorower. Mając to na uwadze, RIEJU szukało rozwiązań we Włoszech. Firma nawiązała sojusz z MOTORI MINARELLI. RIEJU zostało wyłącznym importerem tej marki silników i części w Hiszpanii.

ROK 1976

W 1976 i 1977 roku na rynek stale wprowadzano nowe modele. Wiele modeli było ulepszeniami w stosunku do poprzednich modeli. W tym czasie powstały pierwsze motocykle terenowe. RIEJU osiąga sukcesy w świecie wyścigów. W tych latach na światło dzienne wyszły modele CONFORT, TT 503, CONFORT 501 i TT 504; z estetycznymi zmianami w stosunku do poprzednich modeli.

ROK 1979

1979 to także jeden z najważniejszych roków w historii RIEJU. Seria TT 505, MARATHON w 50 i 74 cm3 została opracowana i zaprezentowana na wystawie w Barcelonie. Seria nadała tożsamość nazwie RIEJU: Od tego czasu opinia publiczna kojarzyła kolor zielony z marką RIEJU pojazdów enduro. W wyniku sukcesu, jaki odniósł ten model, RIEJU zaczęło specjalizować się w motocyklach terenowych. Ten kolor pozostaje kojarzony z RIEJU do dziś, podobnie jak mityczna nazwa związana z nazwą marki, gdy mówi się o MARATHONIE: niemal legenda w umyśle fanów, napędzana nostalgicznym pragnieniem posiadania motocykla produkowanego od czasu ich narodzin. do lat 90: jego cechy i sukcesy czynią z niego zasłużoną część hiszpańskiej historii motocykli. Również w 1979 roku rozpoczęto produkcję 50 AUTOMATIC KS.

ROK 2006

Pozostając wiernym sloganowi „Stworzony dla przygód” (dosłownie: „Naszym celem jest sprzedaż przygód ze szczęśliwym zakończeniem”), RIEJU przedstawiło nową koncepcję pojazdu, 125 cm3 TANGO. Ta bezprecedensowa innowacja jest prawie w całości produkowana w fabryce Figueres, z wyjątkiem silnika, który jest produkowany przez Minarelli - Yamaha. Modele te zostały zaprojektowane w stylu stworzonym z doświadczenia, uczucia i pasji. Te motocykle to skrzyżowanie Enduro i Trial. Mają nienaganne wykończenie, są niezwykle mobilne, a dzięki wysuniętej pozycji zapewniają kierowcy poczucie bezpieczeństwa. Są lekkie, zwrotne i mają bardzo wysokie możliwości terenowe - takie właśnie jest TANGO po dziś dzień.

ROK 2020

ROK 2020 - PRZEJĘCIE PRODUKCJI MOTOCYKLI GAS GAS

Rieju przejmuje nie tylko motocykle, ale również fabrykę i sieć dystrybucji. Od czerwca 2020 wznowiona została linia produkcyjna w Gironie i na rynek powróciły modele EC, XC, GP o pojemnościach 250 oraz 300cc jednak jako Rieju.


„Ta umowa pozwoli Rieju mocno wejść w offroadowy rynek maszyn o większej pojemności niż dotychczas dla naszej marki. Daje to większy wybór naszym klientom oraz pozwoli otworzyć się na nowy rynek” – mówi Jordi Riera, CEO RIEJU

ROK 2021

Hiszpańska marka Rieju ogłosiła, że weźmie udział w największym rajdzie na świecie - Rajdzie Dakar 2021. Wystartują jako nowo utworzony Rieju Team, a w skład zespołu wejdą doświadczeni Oriol Mena i Joan Pedrero i debiutujący Marc Clamet, który zdobył miejsce w Dakarze po ukończeniu Rajdu Andaluzj